Väga paljud teevad parasjagu kokkuvõtet mööduvast aastast. Mina samamoodi. See on mu peas tavaliselt iga aasta lõpus olemas. Ma olen tavaliselt püüdnud panna aastat ühte märksõnasse. Aga kirja neid aastavahetuse mõtisklusi ma tavaliselt ei ole tahtnud panna. Või kui olen tahtnud, siis pole ma aega võtnud nende üles kirjutamiseks.

Kui ma aastale 2013 tagasi vaatan, siis ma pean ütlema, et oli keeruline aasta. Aga ma olen tänulik selle keerukuse ja raskuse eest. Ma õppisin palju. Eelkõige enda võimete piiride kohta. Minu jaoks oli see täiskasvanumaks saamise keeruline aasta. Ning kui mõelda ühele märksõnale, siis on selleks kodu. Ma tegelesin palju kodu järele igatsemisega, kodu koristamisega ja kodus olemise nautimisega. Elu püüdis mulle ette anda mitmeid kodu definitsioone ja ma tegelesin nende uurimisega. Jaanuaris-veebruaris tundsin ma ennast kodutuna – sõitsin kahe linna vahet ning kuskil ei olnud kuigi kodune. Veebruaris-märtsis tegin suurpuhastust, tõstsin kodu ringi ja tegin endale mugavamaks. Ja suhted kodu juurde kuuluvate inimeste vahel läksid keeruliseks. Mais oli mu igatsus kodu ja kodus olemise järgi nii suur, et see muutus üheks põhjuseks minu haigeks jäämise juures. Terve suvi olin ma kenasti oma kodus ja see oli väga tore aeg. Ning see andis mulle jõudu selgeks mõelda, keda ja mida ma oma koju tahaksin. Maikuus sain perekonna nõusse ja me loobusime telekast. Augustis ütlesin ühele inimesele, et minu kodu on õnnelikum ja mõnusam ilma temata. Terve sügise olen plaaninud ja ette valmistanud sammu, mis nüüd on kohe-kohe päris reaalsuseks saamas. Minust sai detsembri keskel koduomanik. Seega, kui eelmisel aastal pakkus elu mulle kodu definitsioone, siis nüüd saan mina hakata ise oma kodu defineerima ja kujundama. See on minu jaoks täna väga tore mõte.

Uus kodu toob endaga kaasa paar uut hobi, seal on vaja teha remonti ja sisustada. See on täna hirmutav ja põnev korraga.

Enamus mu sõpradest teab, et ma kolin sinna koos oma pojaga. Aitäh sõpradele, kes mind sellel keerulisel aastal on ära kuulanud, kaasa mõelnud ja toeks olnud. Ühesõnaga, mu abielu sai sellel aastal otsa. Lahku kolimine on märk selle keerulise loo lõppemisest. Edasi saab minna ainult paremaks!

Ilusat aastavahetust ja head uut aastat kõikidele!

