Uskumatu, et on juba juuli. Südasuvi ja soe.

Sellel suvel olen ma Tartus. Elan oma kodus koos T-ga. Ning olen teinud endale ülesandeks nautida.  Mõned asjad on väärt seisatamist ja mõtlemist: “See on hea! See tuleb meelde jätta!”

Pärnade õitsemise aeg oli sellel aastal koos lõpuaktuste ajaga enne jaanipäeva. Imeline elamus on sõita läbi linna, hingata sisse pärnade mesimagusat lõhna ja jälgida inimesi kaunilt riides ja lillekimpudega tõttamas haridustemplite poole või nende juurest jära jalutamas. See on eriline aeg Tartus.

Minu ja T jalgrattad. Need on meil pea igapäevases kasutuses. Turule, raamatukokku, ujuma ja kaugemale poodi. Ikka kiiver pähe ja ratas kuurist välja. See on lihtne ja mugav meie jaoks. T on juba piisavalt suur, et sõita täitsa pikki vahemaid ja käituda liikluses üsna korralikult. Kesklinna poole sõites tuhiseme alla Riia tänava mäest, tavaliselt T ees ja mina järel. Ülespoole sõitmine on T jaoks mõnikord pisut raske, kuid ta saab hakkama.

Kokkamine ja küpsetamine. Terve talv oli söögitegemine midagi juhuslikku ja küpsetamine midagi võimatut. Nüüd olen ma tasapisi taasomandamas igapäevase koduse kokakunsti rituaale. Praegu, suvel teen ma seda naudinguga. Me arutame T-ga, mida teha ja mida osta ning T on täitsa korralik kriitik. Küpstemine on sageli olnud teraapilise mõjuga. Ka nüüd tahan ma hoolimata palavast ilmast küpsetada. Et asi liiga halvasti ei mõjuks, olen pannud piiri – üks kook nädalas ja seda ei tohi meie kahekesi ära süüa, vaid seda tuleb jagada. Nii oleme käinud koogiga külas ja kutsunud külalisi. Ning see on hea.

Talvel panin ma söögilaua akna alla ja sinna kõrvale kappi pulmakingiks saadud serviisi. On rõõm tõsta kapist nõusid ja asetada neid ootusärevusega hinges lauale. Siis tuua köögist kausid ja vaagnad millegi maitsvaga, täita taldrikuid ja klaase ning võtta üles jutulõngad. Ma tunnen, et see on midagi, millest ma talve jooksul suurt puudust tundsin. Ning nüüd teevad need väikesed lihtsad asjad mind õnnelikuks. Ka T märkis rahulolevalt, et tore kui külalised käivad.

Need on siis asjad, mille üle ma praegu rõõmustan.

 

