Saabun teisest linnast õhtul kell 9 või pisut hiljem. Toon poest hommikusöögi jaoks üht ja teist ning haaran postkastist ajalehed. Magamistoas on sooja 14 kraadi, suures toas 15 ja köögis 17. Tundub normaalne. Et kell on palju, siis ma ahju kütma õhtul ei hakka. Selle asemel täidan köögis kolm pudelit sooja veega ja topin nad teki alla. Ronin ise sinna samasse, sirvin lehti ja seejärel on uneaeg.

Hommikul tõusen viie ja kuue vahel, torman duši alla sooja ja siis riidesse. Teen pisut tööd ja kui kõige kiiremad asjad on ühel pool, otsustan puid tooma minna. Jope selga ja õue. Õnnetuseks on päevane sula ja öine külm puukuuri ukse kinni jäätanud. Sinna mu varahommikune ahjukütmine jääb. Tean, et päev toob puukuuri uksele lahenduse.

Siis teen kohvi ja tule pliidi alla. Töö, muusika ja kohv. Siis riidesse ja tööle. Töölt naastes ajan juttu ühe noore tuttavaga. Ehmatavalt saan teada, et ma saan talle toeks olla kõige ootamatumal viisil, me jagame ühte haigust.

Siis lähen kiusan naabrimeest, ta otsib mulle kirve, millega kuuriuks lahti raiuda. Sellel ajal kui mina raiun ukse kõrval jääd, tilgub räästast vesi. Otse mulle pähe, selga ja krae vahele. Nagu karistus või kius. Uks lahti, kirves naabrimehele, puud tuppa.

Nüüd on taustaks ahju küdemise mühin. Juba see hääl on sooja tegev. Aga mul on teine taust veel. Ma olen aeg-ajalt oma töö kõrvale muusika otsimise lainel. Tundub, et ma olen sattunud mõneks ajaks kullasoone peale. See ei ole päris ideaalne, ent selle võrra on ta huvitavam. BBC on üks suur varasalv, pakkudes laia valikut igale maitsele. Olen sealt viidanud toiduprogrammile. Ent nüüd leidsin ma maailmamuusika saate nimega World Routes. Kui Eesti samateemalised saated on plaadipõhised, esitades plaatidelt ja lintidelt kaugete kantide muusikat, siis see on midagi enamat. Saate autorid lähevad muusika sündimise kohta, räägivad maast, kultuurist, muusikast ja selle kohast sealsete  muusikategijatega. Nii on see otsekui muusikaline postkaart mõnest kaugest kohast. Ma pole sellesse sügavale veel jõudnud kaevuda, ent olen juba jõudnud reisida Brasiiliasse, Niiluse kallaste äärde ja Bamakosse.

Nüüd, kus ma olen jaganud oma elu väikesi igapäevadetaile, on aeg tagasi asjalikuks hakata.

