Pühapäeval sai minu ja T suvi otsa. Kolm kuud maaõhku, päikest ja vihma on läbi saanud. Oli töörohke, huvitav ja vajalik suvi. Tehtud sai üht-teist, mõned asjad jäid tegemata. Sai õmmeldud, hoidistatud, remonti tehtud, rattaga matkatud, paar korda abiks oldud suuremahulistel söögitegemistel, pisut loetud, kastetud ja rohitud. Oli südamlikke jutuajamisi suitsuräimede kõrval ja naljategemist tööde kõrvale.  T sai koos naabripoisiga mängida, jõe ääres kive loopida ja mööda jõe põhja kõndida, muru niita, heina riisuda, lilli kasta, vanaemaga igasugu huvitavaid asju teha, lugeda koomikseid ja magada põrandal kapi taga. T tahtmine lugeda ja lugusid kuulata on minu jaoks positiivne üllatus. Ma näen temas arenemas neid külgi, mis mind lapsena iseloomustasid. Ka mina olin nina-raamatus-laps. Samuti meeldis mullegi kuulata vanemate inimeste lugusid. Ta küsib palju selliseid küsimusi, millele mina ei kohe vastust ei tea. Nii tore on näha huvi ilmaelu keerulisemate tahkude vastu kasvamas. Samuti oskab ta teha nalja ja saab naljast aru. Just sellisest keerulisemast, vimkadega naljast. Poiste mängud on suve jooksul olnud üsna erinevad. On võideldud mõõkade ja püssisega, matkatud ümbruskonnas ja ronitud puude otsas. Ma olen siiralt õnnelik, et naabermajas on suviti samaealine poiss, kellega päevi veeta poiste mängude ja tegemistega.

 

Me ei jõudnud ujuma või randa, selle asemel veetsime paar päeva metsas. Sellel aastal oli palju-palju mustikaid. Ning kuna ma rannainimene ei ole, siis ma võin peale metsas käimist öelda, et suvi on korda läinud. Vaikne, rahulik ja pikk suvi. Ilmad olid kaugel ideaalsest, ent samas minu jaoks oli suvi ilus. Ei olnud pikka palavust, mis elu kohati keerulisemaks teeb. Sooja oleks võinud rohkem olla. Ent on nagu on ja sellega mis on, tuleb rahul olla.

 

Edasi tuleb kõhe muutuste aeg. Nädala pärast asun ametlikult tööle. See on hirmutav ja huvitav. Ma veel hästi ei kujuta ette, kuidas kõik olema saab ja võib-olla olen teinud hullumeelseid valikuid. Ent see saab olema põnev väljakutse.

