See postitus on peamiselt minu õele, kes tegi täna huvitava ettepaneku. Noh, nagu natuke uhkustamiseks või nii.

On kevad ja inimesed liiguvad rohkem. Jalgrattal, joostes ja nii edasi. Sest on valge ja rannahooaeg läheneb. Sest rajad on kuivad ja tahtmine olla päikese käes on hiiglasuur. Nii minagi. Et ma olen mõned kuud olnud android-telefoni omanik, siis on mul mõningaid abivahendeid selle juures. Üks neist on mulle väga meeldinud ja olen seda siis kasutanud. Eelkõige selleks, et üles märkida need tegevused ja liikumised, mida ma nagunii teen. Sest ma eriti ei usu enda võimesse püstitada suuri eesmärke ja nendeni siis veremaik suus liikuda. Minu puhul töötab paremini aspekt: naudi elu ja tee mõnuga.

Niisiis, mõni aeg tagasi panin enda telefoni rakenduse nimega Endomondo. Ning asusin seda siis katsetama. Ning sellest alates olen olnud igapäevane külaline programmi leheküljel. Nüüd on paras aeg teha esimest kokkuvõtet.  Ma ei ole teinud teadlikult trenni. Olen läinud jooksma siis kui tuju on, ning olen pannud programmi tööle siis, kui viin last lasteaeda ja toon ära. Ühesõnaga, olen märgi maha jätnud asjadest, mida ma nagunii teeks. Ja seetõttu on tulemused üsnagi rõõmustavad. Tuleb välja, et olen aprilli jooksul kolmel erineval viisil kokku liikunud 163 kilomeetrit. Neist jalgrattaga 117, joostes 28,5 km ja kõndinud 17 km. Need numbrid tunduvad minule täitsa suurte numbritena.

Peale igat liikumisüritust on hea minna ja analüüsida. Endomondo pakub selleks algajale täiesti piisavaid võimalusi. Ma ei tea, kui hästi ma arvaks sellest rakendusest siis, kui ma oleks tõsisem tegutseja, aga algaja jaoks on see isegi liiga palju võimalusi pakkuv. Ning ma olen tänu Endomondole saanud kinnitust sellele, et lisaks rõõmu ja naudingu aspektile on minu puhul siiski ka oluline numbriline aspekt. Kui mitu kilomeetrit ja mitu minutit. Ning kaardi pealt on tore vaadata trajektoore ja seal arendatud kiiruseid. See motiveerib mind järgmine kord jälle minema. Ning teisest küljest paneb see ka mu mõtted liikuma, kuhu rattaga järgmine kord minna. Nii näiteks on selles statistikas ka nädalavahetuste rattaretked Emajõe äärde ja Tähtvere spordiparki. Tänu Endomondole saan ma öelda, et T sõidab oma suhteliselt väikese rattaga vabalt ära üle kümne kilomeetri. T sõidab kohati rohkem ja suuremate kiirustega kui mina. Sest mina ei julge lauluväljaku juures mäest alla sõita, tema seevastu naudib sealseid kiirusi. Tema on ka see, kes lisaks rattaga sõitmisele jookseb ja ronib samal päeval. Neid minu taskus olev telefon registreerida ei suuda. Näe, leidsingi esimese puuduse selle muidu veatu programmi juures.

After one month of use.

This blog-post is mainly for my sister. We had a chat about physical activity today. But then it is also about my advances in tracking my own activity. I have installed a useful app on my smartphone. It is endomondo. It tracks your running, cycling and other activities, calculates used calories and gathers statistics. I have used this app during April to register things I would do anyway. According to the statistics I traveled with bicycle about 117 km, run 28,5 and walked 17 km. These numbers are not small. And so I have a new habit to go to the web-page of endomondo and look at numbers and map. It also motivates me to go out and enjoy activities more.

