Minu väike pojakene saab täna 6 aastat vanaks. Juba!

Ma pole temast ammu kirjutanud. Ent sellest hoolimata/selle kiuste on ta kasvanud omas tempos. Ta palus täna enda pikkust mõõta. Minu värske kuueaastane on 127 sm pikk ja jalanumbriga 33. Vähestel samavanadel tegelastel on midagi nii suurt vastu panna. Oma lasteaiarühmas on ta pea peajagu pikem kui teised lapsed. Paar korda olen pidanud võõrast inimest veenma, et ta ei ole veel koolipoiss. Eilses jalgpallis vaatasin, et kõige lühem poiss mansas on tal kuskile rinnust saati. Ning ta on vibalik. Olen vahel imestanud, et kuhu on kadunud minu pontsakas väikelaps, ning miks on minu kodus tüüpiline vibalik poiss – lühikeste juuste ja pikkade jalgadega.

Sellest muutusest hoolimata on mul kodus tore poiss. Poiss, kes  armastab õues mängimist. Ta ilmselt jumaldab vett, pori, muda, puuoksi, naelu, kive, ronimist, jooksmist, rattaga sõitmist, kõrgest kohast alla hüppamist, sõjamänge, autodega mängimist, legodest ehitamist, multifilme, autoajakirju ja palju muud. Teda on hakanud huvitama tähed  ja sõnad. Tänavasiltide lugemine on päris tore töö. Ent pikemate lausete juures jääb tal puudu kannatlikkusest. Kirjutamine on ka mõnikord tore, teinekord vihale ajavalt keeruline. Püsivusest tuleb veel puudu, kuid see ilmselt läheb vaikselt paremaks. Ta küsib igasugu huvitavaid küsimusi. Ning nii mõnelgi korral oleme võtnud ette arvutist või raamatutest vastuste otsimise koos. Ta palub mul lugusid jutustada ja ma saan koos temaga meelde tuletada enda lapsepõlve, rääkida erinevate tavaliste asjade tegemisest, loomadest ja lindudest. Maailm on nõnda põnev!

Lasteaed on tema arvates selline koht, kuhu hommikul ei taha hästi minna, sest uni on. Aga kui kohale jõuame, siis on uni läinud ja sõpradega läheb kohe tegutsemiseks. Õhtuti on aga tegemist tema sealt ära saamisega.

Kuu aega tagasi hakkasime käima jalgpallis. Ma ei teadnudki, kui tore pilt on kamp viieaastaseid jalkatrennis. Kui palju energiat, isiksust ja emotsioone. Ning samas ka püüdlikkust ja sihikindlust on viieaastastes poistes.

Ma olen õnnelik, et just sina meie juurde tulid kuus aastat tagasi. Palju õnne sünnipäevaks minu pisike suur poiss!

