Mul on raskusi sõnadega. Need lihtsalt ei taha tulla. Aga elu läheb ja mõned asjad kaotavad muidu oma aktuaalsuse ja muutuvad vähetähtsateks.


Ma armastan sooja. Kuigi ta on raske, on ta siiski mu lemmik. Seega, oli see kuumalaine mulle meeltmööda. Võtsime naabrinaisega ette väikese rattamatka. Saadjärvele. See oli ilus. Vaated, vesi, tee, päike, veel teed ja iseenese jõu ja püsivuse nautimist. Ma oleks nagu tagasi jõudnud teismelise-ea seiklustesse.

Sünnipäev. Sellele eelnes koristamise nädal, küpsetamise neljapäevak ja igakevadine konverents. Küpsetamine ja kokkamine minu arvates täitsa õnnestus. Selleaastane menüü sisaldas järgmisi elemente:

  • brokkoli-peekoni pirukas, lehtsalati-tomati salat
  • lavašikrõps, porgandi ja kurgi kangid, hummus, toorjuust, sinihallitusjuust näksimiseks
  • kaneeli-kardemonisai. Joy retsept, minu tõlgendus, mis sobib minu ahjule
  • scones ja isetehtud vaarikajäätis

Ehk valik selle kevade parimaid küpsetisi.

 

Tervisedenduse konverents keskendus lastele. See on teema, kus suurtes põhimõtetes ei ole inimeste ja erinevate gruppide vahel vastuolusid. Me kõik teame ja nõustume, et laste tervis on oluline, ning seal annab tulevikule mõeldes kõige enam ära teha. Selles mõttes ei olnud teemas sädet. Konverentsi napis ajas ei tekkinud olulisi vastuolusid. Eelmise aasta konverentsi teemas oli sellist teemast tulenevat vastuolu enam ja see muutis konverentsi minu jaoks nauditavamaks. Selle aasta konverents kandis justkui enam masu nägu. Mulle tundus, et ka rahvast oli vähem.

Üks tervisedenduse konverentsi kõrghetki, või huvitavaid hekti on olnud toitlustamine. Toitumine kui üks tervises oluline teema muudab ka kohvipausi oluliseks osaks konverentsist. Sellel aastal oli toitlustamises nii head kui halba. Lõunasöögiks pakuti meile 2010 aasta koolisööklate konkursi võidumenüüd. Ent sellest, et seal tasakaal paigast ära oli, sain isegi mina aru. Toit oli maitsev, nägi väga ilus välja, ent selle proportsioonid! Taldrikule pandi paras või naisterahva jaoks pisut suur kogus maitsvat kartulipüreed, 2 hiigelsuurt Lindströmi kotletti! ja lusikatäieke salatit. Toitumisteadlikud naisterahvad minu seltskonnas tegid suuri silmi kotlettide rohkuse ja salati vähesuse osas. Kirsikook oli väga maitsev. Kohvipausi tegid positiivseks Kadarbiku mahlad. Kuumal päeval külmad mahlad, kohvi võtsid vist vaid need, kes ilma kohvita elada ei suuda.
Ettekannetest oli minu arvates kõige parem nagu ikka WHO eksperdi oma. Ta kasutas ettekandes ühte mudelit, mis keskendus protsessile. Panin selle oma tagataskusse, juhuks kui läheb vaja.

Laupäev oli tore päev. Hommikul kudumine, seejärel lebotamine ja värskendav sõit Saadjärvele.

 

 

Sellel nädalal oleme T-ga avastanud Tähtvere lastealasid. Ronimist ja küllaga rattasõitu. Ma usun, et kui Tähtvere oleks lähemal, siis T elakski rattaradade peal. Minu rolliks jääb vaid koju tagasi minekule meelitamine.

 

 

