Kui ma neli aastat tagasi T-d ootasin, siis püüdsin ennast kurssi viia emadusega seotud teemadega. Ja kui T kohale jõudis, sain ma oma ettevalmistatust testida. Oli vajakajäämisi, ja oli edusamme. Üheks oma olulisimaks edusammuks pean ma kummalisel kombel oskust õigete inimeste käest nõu ja abi küsida. Kairit oli mulle mõttekaaslaseks. Ja omamoodi olin mina talle vist ka üheks mõtlemapanevaks juhtumiks.  Raskused tulid ja läksid ja ammu on T titeaeg möödas.  Me mõlemad K-ga oleme astunud olulisi samme edasi. Erinevate nimetuste all, sarnases suunas. Minu huvi värskete emade ja väikeste titade vastu on hetkel pigem teoreetiline. Aga valdkond kui selline, on minu arvates põnev.

Nii olingi ma eile mõnuga kuulamas Ülle Lemberi jutte imetamisest. Kohal viibides olid minus valdavad mälestused. Sellest juba kaugele selja taha jäänud ajast. Raskest ja samas ilusast ajast. Aga tagasi koju jõudnuna ja unetunnil tulid teised mõtted ka. Ma imetlesin siiralt Ülle oskust rääkida lihtsalt. Lihtlausetega tuttavaks teha kõik need protsessid mis juhtuvad ema ja lapsega nende kehades. Anda põhjendusi ja julgustada. Rääkida sellest läbi emotsioonide ja empaatiliselt. See oli nauditav ja inspireeriv. Tahaks isegi olla ühel hetkel sarnane. Hea, et on inimesi, kes on teinud tööd nii ülla eesmärgi nimel. Ja et oli inimesi, kes kuulasid. Ning veelgi toredam oli, et seal olid ka tulevased isad. Loodan, et nende jaoks oli ka see eilne õhtu huvitav, mõtteainet pakkuv ja kasulik. Aitäh Kairit, et infot jagad.

Aga miks on see salaselts? Nad ju tegelevad ametlikult, avalikult ja ukse juurest ei saadeta tagasi mitterasedaid ja mitteimetavaid inimesi. Nii see mulle lihtsalt tundub. Tegemist on selle osaga maailmast, mis mitte igaühele huvi ei paku. Kuid need, kes on huvitatud, teevad seda tööd missiooniga, heast tahtest ja pühendumusega. Minu arust on üsna võimatu olla ema ülejala ja isa jääb paljust ilma, kui ta ei pühendu. Ning need, kes emasid aitavad, saavad hästi aidata vaid pühendunult.
Me ei räägi oma emaks ja isaks olemisest väga avalikult. Me isegi ei mõtle selle peale, võib-olla vahel harva. Aga ometi on see maailm iga päev meiega, üks oluline osa meie elust. Varjatud ja intiimne. Nii on ka emaduse abistajate töö varjatud muu igapäevaelu eest. Igatahes valdas mind nii T sünni järel kui ka nüüd tunne, et olen osa ühest salaseltsist, mis varjatult meie vahel tegutseb.

