Tänane päev on olnud vihma täis. Hommikust õhtuni on ainult sadanud ja sadanud. Käisin hommikul hambaarsti juures ja koju tagasi jõudes olin läbi läbi märg. Õhtupoolikul T-l järgi käies sai koju tulla läbi vihma, kummikutes ja vihmavarjuga. Tegin mõned pildid ka.

Sellest, kuidas T vihmavarju all koju tuleb. See on Tõrukese lasteaia juures. Selle lasteaia juures juhtus nii, et sattusime värava juures kokku tüdrukuga, kellel oli täpselt samasugune vihmavari.

vihmavarjuga

Sellest, kuidas vihmapiisad on tammelehtede peale puhkama jäänud. Tuul on puid räsinud.

vihmapiisad tammelehel

Sellest, kuhu sirelite rohked õied vihmaga jõuavad. Selline tähelepanuväärne pilt oli meie aia taga tänaval. Kogu põõsa alune oli õisi täis, nii täis. Varsti on nad tallutud ja vihma poolt räsitud ja koledad. Lõpuks uhuvad tuul ja vihm ning tänavakoristusmasinad nad kaduvikku.

sireliõied asfaldil

Tegelikult tahtsin ma hommiku poole blogida asjadest, mis minu väikesesse peakesse pesa on teinud.

Kolmapäeval käisin kuulamas Kai Haldre doktoritöö kaitsmist. Oma magistriõpingute esimesel nädalal käisime kõik koos kuulamas Lea Pehme doktoritöö kaitsmist. Doktoritöö kaitsmine on üks väga eriline sündmus.
Sügisel 2007 oli selle kuulamine minu jaoks mõnes mõttes väljakutse: kas ma saan teemast aru, kas ma saan keelest aru, kas ma oskan kaasa mõelda. Jah, ma sain kõigest aru, nautisin oponendi inglise inglise keelt ja mõtlemist. Olid mõned kohad, kus ma ise mõtlesin, et mina oleksin teistmoodi vastanud küsimusele. Seekord ei olnud see väljakutse, vaid tuttav situatsioon. Seega olid mõtted teistsugused. Seegi kord oli väga nauditav oponent Suurbritanniast. Diskussioon oli vabamalt voolav ja nauditav. Publiku seas oli vastava valdkonna koorekiht ja huvilised inimesed. Aga võrreldes eelmise korraga olid suure osa nende näod ja nimed mulle tuttavad. Oma rolli selle juures mängib kahtlemata see, et ühiskond teab palju enam pereplaneerimisest ja sellega tegelejatest, kui tuberkuloosiarstidest ja vastava valdkonna inimestest.

Diskussiooni juures oli minu arvates väga meeldiv see, kuidas registritest tulnud numbrite tõlgendamisel jõuti väga kiiresti ühiskondlike kontseptsioonide juurde, nagu stigmatiseerimine ja sildistamine. Ning diskussioonis kõlasid laused, et valdkond on poliitiline, privaatne ja poliitiline. Kui ma suureks saan, tahan ka nii hästi kaitsta. Aga selleks peaksin ma tegema enne põhjalikult praktilist, igapäevast tööd. Minu küpsusaste on praegu veel liiga väike vastava taseme jaoks.

Ent sellegipoolest on hea näha taset, kuhu on võimalik jõuda.

