Ma ilmselt tunnen ennast õnnelikuna. Augusti lõpp tundub olevat liiga väheste tegevustega pikitud olnud ja seetõttu mõjus isegi depressiivsena. Ma olin pinges ja ootusärevuses. Mõtlesin ja plaanisin ja kahtlesin.
Nüüd on siis aeg käes. Kiire, tegevusterohke. Ja suhteliselt mõnus.

Hoolimata paarist pisiprobleemist (T nohu), sujus kõik siiski üllatavalt hästi. T kohanes päris hästi hoiulapse olekuga. Minul oli natuke raskem kahe lapsega hakkama saada, aga minu hoiulaps ei ole varem hoida olnudki. Loodetavasti ta harjub varsti, ja on nõus meie juures sööma ja magama ja olema igakülgselt tubli laps.

T üllatab meid vahel mõne uue sõnaga. Auk, kukuu, tadaa on nüüd igapäevasemad. Täna oli tal vaja kasutada sõna kuum. See teeb mind õnnelikuks. Ma naudin seda, et mul on võimalik oma lapsega mängida. Loovalt, nautides, mitte vaadates kella ja mõeldes igasugu olmelisi mõtteid. Olmelised mõtted tulevad öösel, kui närviline olek on une ära ajanud. Nendes figureerivad veel pooleli olev andmeanalüüs, ostmist vajavad riidehilbud. Aja kasutamise optimeerimine.

On väga kummaline tunne viibida üle mitme aasta Biomeedikumis. Sest erinevalt eelmisest korrast on see nüüd koht, kus mul on 100% õigus viibida. Varem olin ma nagu reegleid rikkudes seal.
Esimesel päeval peale tutvustusringi tervitati meid kringli ja kohviga. Seltskond on meil väike ja kirju. On kehakultuurlane, ämmaemand ja õde. Siis on sõnakas tervisekaitse daam, ning üliasjalik nõunik. Lisaks veel üks psühholoog ning lasteaiakasvataja.
Minu tunne ütleb mulle praegu: ma olen õige koha peal, ma teen vist õiget asja.
Mul on hirm, hakkamasaamise ees. Ent ma saan endale öelda, et ma tõepoolest sammun teel, millest ma unistanud olen.

Reedesed loengud saime ainult pooles ulatuses kätte. Teise poole jaoks veeti meid ühte doktoritöö kaitsmist vaatama-kuulama. Kaks ja pool tundi olid minu jaoks nauditavad. Oponent oli Suurbritanniast. Tema keel oli äärmiselt nauditav. Ja õnnelikuks tegi mind ka see, et ma sain kõigest probleemideta aru (tuberkuloosi levimus Eestis), ning oskasin ka kaasa mõelda. Mul oli asjadesse suhtumine ja arvamine.

Aga edaspidi ilmselt ei saa nii kerge olema. Juba järgmisel nädalal tuleb teha esimene ettekanne. Teised tulevad kohe riburada pidi järgi. Eks siis tuleb vast teistmoodi mõelda.

